Nyttig informasjon

Kabel-TV og bredbånd fra Get

Teisen Park borettslag har kollektiv avtale med Get om levering av tv og internett.


Hva gjør du med GET-utstyr når du flytter fra Teisen park

Du kan melde flytting direkte til GET - klikk på lenke her

Du kan også kontakte GETs kundesenter direkte på telefon 21 54 54 54 eller via chat på get.no.

Dersom du har en fastmontert utstyr skal ikke returneres, men forbli der det er. Dette gjelder også fibersentral eller hussentral i stue. Har du overført abonnement og utstyr til ny beboer behøver du ikke returnere tv-boks. Husk at du er ansvarlig frem til du har mottatt en bekreftelse på overføringen.


Kollektivt avtalt utstyr, som kan registreres over på ny beboer er følgende:

En stk TV boks (Get boX) inkludert ledninger og fjernkontroll:


Hussentral/fibersentral:


Enkelte 4-roms leiligheter har mottatt gratis Airties-pakke. Om du kostnadsfritt har mottatt slikt utstyr og ikke selv har kjøpt dette fra Get, ønsker vi at dette utstyret står igjen til ny eier.

 


Hva inngår i kollektiv avtale?

Alle beboere får en grunnpakke med tv og Internett via vår kollektive avtale. Kostnaden for dette betales via våre månedlige felleskostnader (husleie). 

Fra høsten 2019 inngår følgende i vår kollektive avtale: 

  1. Start 50 (tv-pakke med faste kanaler og 50 poeng man kan bruke til valgfritt innhold)  
  2. Bredbånd 100 (fibernett med 100mbps hastighet opp/ned) 
  3. Ny Get-box (med ukesarkiv, start forfra og lagring i sky) 
  4. Sikkerhetspakke med antivirus, ubegrenset skylagring, forsikring mot ID-tyveri m.m. 

Gets servicetelefon er 02123

Alt om Get bokser, modem og trådløs ruter finner du på www.get.no.


Aktuelt 2019: Dagens kabelnett skal oppgraderes. Get installerer fibernett sommer/høst 2019! 

Arbeidet utføres av BKT- Bredbånd og Kabel-TV Service AS.

Fase 1: Utendørs forarbeid med graving av rørgrøfter, montering av skap, trekking av kabler i kjeller og på fasade. Det kan bli noe støy fra gravemaskiner og aktivitet med lastebil i denne perioden. Entrepenør får oppfølging av gartner og området vil bli opparbeidet og satt tilbake i samme stand som tidligere.

Fase 2: Fra uke 35 (dvs. fra 26.08.19) skal det utføres innvendig leilighetsinstallasjon. Fiberkabel skal føres fra utsiden og inn i den enkelte leilighet hvor det settes opp en ny hussentral, som kobles til tv-boks og ruter. Detaljert plan for fase 2 kommer senere.

Dersom du har spørsmål til fase 1 kan du henvende deg til entreprenør BKT på telefon 45 45 45 02, e-post kontakt@bktas.no eller via kontaktskjema på deres nettside www.bktas.no. Du kan også henvende deg til styret via e-post til styret@teisen.no.