INFORMASJON - PRISØKNING FRA 1.1.2020
1,8% økning i konsumprisindeks fra 1.1.2020 = en økning på kr 3 pr måned for bredbånd fra GET

Fellesutgiftene på Internett vil bli økt fra dagens kr 160 til kr 163 pr måned fra 1. januar 2019. Obos får ikke rettet opp dette før fra februar måned. Det vil si at du får et påslag på kr 6 i februar (for januar og februar måned). Fra mars og fremover vil det være kun kr 3 pr måned i tillegg.


Fiberinstallasjonen er avsluttet og du har 100 Mbps i din leilighet

Skulle du oppleve problemer i din leilighet kan du henvende deg direkte til GET på www.get.no eller ringe dem på 22 54 54 54.

Opplever du, etter henvendelse til GET, at noe fortsatt ikke er i orden må du gi styret beskjed på styret@teisen.no.
Husk da å legge ved leilighets-nummer, adresse og ditt mobilnummer i tillegg til en god beskrivelse av opplevet utfordring.


.

GET VIL KONTAKTE ALLE HUSSTANDER - LES MER

Get vil i løpet av de kommende dagene ringe alle beboere i Teisen Park Borettslag for å undersøke om tjenesteleveransen fungerer som den skal etter oppgraderingen og den første leveranseperioden. Alle kunder som trenger ekstra hjelp eller oppfølging blir tilbudt dette. I samtalen vil vi undersøke om du har en god bredbåndsleveranse.

.


Den kollektive bredbåndsleveransen består i følgende:

  • Trådløst og kablet bredbånd via hussentral montert i stue.
  • Bredbånd 100/100 Mbit

I store leiligheter (4-roms) er det tilbudt gratis Airties, forlengelse av trådløst nettverk. I øvrige leiligheter skal du ha god trådløs dekning i bolig så lenge hussentralen er plassert på en gunstig måte. Hussentral bør stå plassert oppe på tv benk eller hylle, fremfor å være festet nede til list. Dersom du opplever dårlig bredbåndsdekning, har du nå anledning til å melde ifra til Get om dette. Utfra omfang vil Get foreta nødvendige tiltak for at alle skal bli fornøyd.

Den kollektive TV tjenesten består i en stor TV Pakke (Start) som blant annet inkluderer 50 poeng som du kan bruke til å velge inn eget innhold. Du velger innhold via «Min side» i www.get.no/ eller via App «Min Get». Du kan velge inn og ut innhold så ofte du vil uten ekstra kostnad.

TV tjenesten inkluderer også Get sin helt nye dekoder (Get boX, Android). Det at borettslaget var blant de første kundene som mottok boksen har skapt en del trøbbel. Enkelte kunder opplevd at boksen henger seg og at den er veldig treg i manøvreringen. Når Get ringer deg vil de kunne hjelpe deg med å få den seneste oppdateringen og sørge for å følge opp de beboerne som fortsatt har trøbbel med boksen.


Kjente forbedringer i Get boX og som skal ha blitt utbedret i siste programvare er følgende:

  • Lyd og bilde er nå synkronisert for Dolby
  • Fix for at Dolby lyd blir borte
  • Endring i menystruktur for systemoppdatering og GET programvare.
  • Oppgradert stemmestyring.
  • Fix for problem hvor man får spinner ved bytte fra streaming til direkte med Direkte-knappen

Enkelte kunder i borettslaget har en tjeneste som «Direkte TV via Internett». Denne tjenesten er kun ment å bruke dersom dekoder ikke kan kobles til hussentral, det vil si om dekoder skal brukes i et rom hvor du ikke har uttak for TV/Data. Tjenesten medfører treghet i kanalskifte. Dersom du er blant de som benytter tjenesten vil vi veilede deg angående bruk av tjenesten eller hjelpe deg til å få fjernet tjenesten i tilfelle du har koblet dekoder til hussentralen.


Det jobbes stadig med å stabilisere boksen. Kjente forbedringer eller feilrettinger som det arbeides med å løse er følgende:

  • Enkelte dekodere kan plutselig miste tilgang til kanaler. Da må kunde ringe Get og få hjelp til å reboote boksen for å få tilbake sine kanaler. Om du ønsker å reboote utstyr på egen hånd gjør du følgende:
    • Ta ut strøm av Get box (TV), Hussentral (hvit boks med grønne lys) og Fiberkontakt montert på vegg.
    • Vent 20 sekunder.
    • Sett inn strøm på utstyr i følgende rekkefølge. Vent til utstyr har slått seg på før du kobler til neste enhet: 1) Fiberkontakt på vegg 2) Hussentral og til slutt 3) Get boX (TV).
  • Fiks for et problem hvor boksen kan bruke lang tid på å laste innhold i menyer
  • NRK APP skal oppdateres med nye funksjoner.
  • Forbedret stemmesøk.
  • Enkelte kunder har savnet radiokanaler. Radio-app vil bli lagt inn i get boX før jul. De som har en Google-konto og selv laster inn apper, kan hente denne appen allerede i dag.
  • Egen forhåndsinnstilt Radio App skal legges inn i tillegg til de som ligger forhåndsinnstilt i dag. Om du har egen Google-konto kan du allerede nå laste inn denne, eller andre applikasjoner du ønsker å bruke.

Get vil forsøke å ringe samtlige kunder i borettslaget som vi har telefonnummer til og som kan ringes i henhold til de retningslinjer vi har.

 

Styret i Teisen park borettslag 14. desember 2019